Svensk Damtidnings satsning stoppar annonser

I och med nya serien "Kungliga Hovleverantörer" stoppar Svensk Damtidning annonser från leverantörerna.

Svensk Damtidning har inlett en artikelserie om företagen som fått den prestigefulla märkningen Kunglig Hovleverantör.

Totalt har omkring 130 företag märkningen, som handläggs av överintendent Jan Lindman och förste hovintendent Wilhem Reuterswärd.

För att bli Kunglig Hovleverantör måste företaget ha bedrivit verksamhet i minst fem år och ha skött sin ekonomi på ett klanderfritt sätt. Bland annat.

Svensk Damtidning lyfter i senaste numret fram juicemärket Brämhults. Karin Lennmor är chefredaktör för Svensk Damtidning.

– Det här är en lång serie som kommer att återkomma under flera veckor, med många – av oss – utvalda hovleverantörer, allt ifrån Brämhults Juice till Ikea och Bohlins smycken, säger hon till Dagens Media.

– Det ligger helt rätt i vår redaktionella mix, eftersom vi är en kunglig veckotidning.

Tidningen har inte mottagit någonting - till exempel varuprover - i samband med publiceringen, enligt Lennmor, som dessutom inte kommer att ta in annonser från de aktuella leverantörerna under tiden då artikelserien rullar.

– För att vi inte skulle kunna ifrågasättas ekonomiskt har jag också valt bort annonser från de aktuella leverantörerna i kommande nummer.

 

LÄS ÄVEN:

Publicerad 2014-05-06 06.28Uppdaterad 2015-12-06 12.39

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: