Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Svensk Damtidning värvar från Aftonbladet

Joakim Magné kliver in i den nyinrättade rollen innehållschef.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 07 Mars 2018, 08:15
Uppdaterad: 07 Mars 2018, 08:20

Ämnen i artikeln:

Svensk DamtidningAller Media

Joakim Magné går till Svensk Damtidning.

Joakim Magné har senast varit onlineredaktör, digital layoutare och vikarierande nyhetschef på Aftonbladet.

Nu rekryteras han till Svensk Damtidning där han får den nyinrättade rollen innehållschef. 

– Att få vara med och bygga upp en digital plan för Svensk Damtidning tillsammans med en redaktion fylld av fullblodsproffs känns otroligt spännande. Dessutom gillar jag att Aller media satsar digitalt och ser fram emot att bli en del av det, han i en kommentar.

Hans uppgift blir att, tillsammans med tidningens redaktionsledningen, leda arbetet och planera innehållet till varumärkets alla kanaler.

Dagens Media kunde för två veckor sedan berätta att Svensk Damtidning var först ut när tidkriftsförlaget Aller Media införde betallösningar på sina sajter.

– Nu när vi på Svensk Damtidning vill ta steget att börja ta betalt för vårt innehåll även digitalt kommer Joakim att bidra med viktig digital kompetens kring hur vi utformar vårt innehåll, säger Johan T Lindwall, chefredaktör och ansvarig utgivare för Svensk Damtidning, i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.