Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Story House Egmont köper Allt om Bröllop

Publicerad: 18 november 2022, 09:03

Allt om Bröllop grundades 2000 av Jens Christiansen som i samband med uppköpet blir rådgivare för Story House Egmonts bröllopssatsning i Sverige. Därmed lämnar han sin roll som redaktör för magasinet.

Foto: Story House Egmont

Story House Egmont bygger en nordisk plattform för bröllop - förvärvar bröllopsmagasinet Allt om Bröllop.

Ämnen i artikeln:

EgmontNyheter

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Story House Egmont förvärvar bröllopsmagasinet Allt om Bröllop, köpet görs av koncernens norska medieverksamhet. 

Köpet beskrivs som ett steg i koncernens strategi att bygga en nordisk plattform för bröllop där den norska plattformen Ditt Bryllup fungerar som nav . I augusti köpte Story House Egmont även danska start up-bolaget Weddii, inriktat på just bröllop, som ytterligare en pusselbit i satsningen. 

– Genom detta förvärv får vi ännu ett traditionsrikt bröllopsuniversum i vår portfölj. Allt om Bröllop bidrar inte bara med 22 års erfarenhet från bröllopssegmentet, vi får även tillgång till ett stort kontaktnät av både frilansare, annonsörer och leverantörer av relevanta varor och tjänster. Detta gör att vi står väl rustade för att ta en stark marknadsposition, och inte minst växa med bra innehåll och bröllopsrelaterade tjänster, säger Silje Lian Moen, affärsutvecklare på innovationsenheten Next hos Story House Egmont i Norge, i ett pressmeddelande. 

I samband med köpet kommer Allt om Bröllops grundare och redaktör Jens Christiansen lämna sin roll som redaktör och istället inta en roll som rådgivare för Story House Egmonts bröllopssatsning i Sverige. 

– Jag har haft en väldigt spännande, givande och utmanande resa med Sveriges största bröllopstidning. Att lämna Allt om Bröllop efter drygt 20 år känns förstås vemodigt. Samtidigt är jag glad, då timingen känns rätt och jag är säker på att mitt hjärtebarn hamnat i trygga händer hos Story House Egmont, säger Jens Christiansen, i ett pressmeddelande. 

Tidigare i november skedde ytterligare en förändring inom Story House Egmonts magasinsportfölj då branschtidningen Sportfack framöver ska bygga på en annonsfinanseriad modell. Som del i detta ska tidningen dubbla sin upplaga under 2023 och distribueras till alla sport- och outdoorbutiker i hela Sverige. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev