Spoon gör nytt magasin åt Bisnode

Contentbyrån Spoon gör om Bisnodes magasin Justitia. Tidningen får namnet Biz.

Biz riktar sig till småföretagare och ska ges ut åtta gånger per år.

– När vi fick chansen att göra om Justitia magasin lade vi fokus på nyttiga guider. Men magasinet rymmer även inspirerande porträtt och något mer djuplodande reportage, säger Helena Distner, kundansvarig på Spoon, i ett pressmeddelande.

– Vårt mål är att läsaren ska känna sig som en kunnigare, tryggare och mer lustfylld företagare efter att ha läst den här tidningen.

Cape Media ska sköta annonsförsäljningen.

Spoon producerar sedan tidigare även Bisnodes tidning Bisnode Brains.

Arbetsgrupp

Helena Distner, kundansvarig 

Tone Knibestöl, AD 

Emily Asserbäck, redaktör

Mikael Jakobsson, produktchef, Bisnode Kredit

Mari Lagberg, marknadsansvarig, Bisnode Sverige

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2014-02-18 06.16Uppdaterad 2015-12-06 12.47

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: