Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Spoon förnyar Lantmännen

Publicerad: 27 september 2012, 07:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

Spoon har gett Lantmännens interntidning ett nytt namn, ny design och en ny redaktionell plattform.


EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Contentbyrån Spoon fick nyligen uppdraget att förnya Lantmännens interntidning. Tidigare producerades den internt, men då Eva Willstrand tillträdde som kommunikationschef på Lantmännen fick Spoon i uppdrag att förnya tidningen, såväl till utseende som innehåll.

– Tidigare var tidningen en utmärkt internprodukt. Men Lantmännen ville växla upp tidningen ytterligare och få den att förmedla vad ledningen har för mål med verksamheten, säger Johan Andersson, kundansvarig på Spoon, till dagensmedia.se.

Han fortsätter:

– Vi har översatt Lantmännens affärsmål till journalistiskt innehåll. Tidningen synliggör olika roller och i vilket sammanhang koncernen fungerar. Lantmännens anställda ska förstå sin del i produktionskedjan.

Tidningen gick tidigare under namnet Lantmännen News, men har nu fått namnet Field to fork, vilket ska spegla koncernens varumärkeslöfte.

Tanken är att namnet ska fungera i Lantmännens olika bolag i länder som Sverige, Polen och England. Även tidningens design har förnyats med detta i åtanke.

– Vi har tittat på hur deras interna plattform ser ut och försökt anpassa detta till en modern interntidning, som dessutom ska fungera i flera länder.

Field to fork ges ut fyra gånger om året, på svenska, engelska och danska.

Arbetsgrupp på Spoon

Johan Andersson, account director

Åsa Lovell, editor

Emily Ranneby, art Director

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev