Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Solo får modesyster

Publicerad: 19 Januari 2011, 07:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Tidningen Solo utökas i vår med undertiteln Solo Mode – en renodlad mode- och skönhetstidning.


Frida Förlag ska släppa två nummer av den nya tidningen i år, ett till våren och ett till hösten. Nästa år planeras fyra nummer.

Upplagan blir 60 000 exemplar.

– Solo är nu ett etablerat magasin. Vi har utvecklat hela tidningen och även modedelen. Det har läsarna gillat och de har även efterfrågat mer mode, säger Annika Norman, redaktör på Solo Mode.

Solo Mode får ett omfång på 150 sidor och ska ligga ute i handeln i tre månader. Tanken är att göra en fullmatad och lite lyxigare version av Solo, med ett glansigt och tjockare papper. Innehållet koncentreras kring ett lättillgängligt mode, som kompletteras med dyrare produkter och inspiration.

Målgruppen är 18-35 år.

– De som läser Solo kommer att känna igen sig. Vi tror på att man kan göra snyggt och inspirerande mode även om inte kläderna ligger i 10 000-kronorsklassen.

En helsida kommer att kosta 34 600 kronor brutto.

– Många annonsörer har väntat på att vi ska höja modegraden en aning, så de är positivt inställda till en renodlad modetidning.

Solo Mode distribueras av Tidsam.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.