Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Skriva sticker ut från mängden

Publicerad: 9 Mars 2016, 13:14
Uppdaterad: 9 Mars 2016, 13:14

Tidningen Skriva år en av få tidskrifter som ökar räckvidden i Orvesto Konsument 2015.


Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Efter att Orvesto Konsument offentliggjordes tidigare idag var det många tidskrifter som fick se sina räckvidder falla.

Men hos tidningen Skriva var lyckan gjord. De ökade med 19 procent i räckvidd, vilket redaktionen valde att fira med en varsin kopp kaffe och en klapp på axeln.

– Det känns väldigt roligt det här. Jag tror vi har en potentiellt stor målgrupp som vi kanske inte tillfullo lyckats nå ännu trots att vi funnits i drygt fyra år. Men det här är en bekräftelse att vi är på väg åt rätt håll och vi kommer fortsätta en bra bit till innan vi nått vår fulla potential, säger Per Adolfsson, chefredaktör på Skriva.

Tidningen jobbar inte mot några specifika mål utan försöker medvetet att öka läsekretsen försiktigt.

– Det finns möjlighet att producera bra innehåll och ändå behålla själen och tonen i tidningen. Vi fortsätter göra den tidning vi gör idag men vi har ingen intention att stanna i någon slags nöjdhet, säger Per Adolfsson.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.