Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

”Ska vara en rockig DI Weekend”

Publicerad: 1 Juli 2015, 03:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:56

Bingo Rimérs tidning Moore får ett nytt större format.


Ämnen i artikeln:

Moore

Vintern 2014 återuppstod Moore som papperstidning – utan lättklädda kvinnor på omslaget. Till sommarutgåvan får tidningen ett nytt större format i samma storlek som DI Weekend.

– Min ambition är att Moore ska vara en rock n’ roll-version av DI Weekend. Om de har en mer gubbig, träig och ibland lite förlegad syn så vill jag att Moore ska vara en kaxig uppstickare. Men det är en lång resa med tanke på mitt förflutna, säger Bingo Rimér till Dagens Media.

– Med et nya formatet vill vi att folk verkligen ska märka att Moore nu är en ny tidning.

Enligt Bingo Rimér har Moore följt samma utveckling som honom själv. Men idag lever fortfarande associationen till lättklädda tjejer kvar.

– När jag startade Moore i 25-årsåldern var det mycket lättklätt. Men nu ser inte min vardag alls ut så. Tidigare bodde jag i studion med modellerna, men nu är jag trebarnsfar och byter blöjor och är en ansvarsfull och mogen person – någorlunda.

Den nya utgåvan innehåller exempelvis en intervju med Erik Prince, som står bakom Blackwater, och på omslaget syns Ash Pournouri, som beskrivs som mannen bakom musikfenomenet Avicii.

Tidningen, som är gratis, har en upplaga på 30 000 exemplar. Nytt är också att den delvis ska distribueras per post till unga män på vd-poster. Dessutom distribueras den liksom tidigare på events och via samarbetspartners.

Moore kommer idag ut en gång per kvartal, men målet är att öka utgivningstakten.

– Det finns en efterfrågan på den här typen av produkt om entreprenörer och människor som lyckas.

Tidningens devis lyder: ”10 procent business, 100 procent pleasure”.

– Om DI pratar aktiekurser så pratar vi om vad du kan spendera pengarna på när du har lyckats.

Sommarutgåvan har en packningsgrad på drygt 13 procent. Målet är att jobba med få, men högkvalitativa annonssamarbeten, berättar Bingo Rimér. Annonsörer erbjuds att teckna avtal på tre eller sex månader, eller ett år. Då ingår förutom papperstidningen även webben, events, rörligt material och Moores nätverk i sociala medier.

– Många företag är ointresserade av den traditionella helsidesannonsen och vi vill också komma bort från att bara sälja enskilda annonser.

Moore ges ut av Bingo Rimérs förlag Lejon Media.

LÄS ÄVEN

Bingo Rimér lanserar Sexy

Moore är tillbaka – utan naket på omslaget

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Moore

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev