Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

”Siffrorna talar sitt tydliga språk – kvinnorna vänder sina tidskrifter ryggen”

Publicerad: 16 februari 2021, 10:15

Tidskrifter med en övervägande kvinnlig målgrupp tappar läsare, skriver Dagens Medias reporter Madeleine Nilsson.

Foto: Janne Næss

Nyhetsmedier har fått ett uppsving, och poddar, streamingtjänster och linjär-tv har ökat det senaste året. Tidskrifterna såg i somras ut att gå samma väg. Men nu står det klart att kvinnorna överger sina tidningar, skriver Dagens Medias Madeleine Nilsson, och listar tre orsaker till varför tidskrifterna inte lyckats.


Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Som Dagens Media kunde rapportera tidigare idag har tidskrifterna det tufft och en majoritet tappar i räckvidd i print. Orvesto Konsument visar att det bland annat är kändistidningar, modetidningar,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.