Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Scandinavian Man värvar från SVT

Publicerad: 8 december 2017, 10:41
Uppdaterad: 8 december 2017, 10:45

Bild 1/3  

Nystartade modetidningen plockar in ny redaktionschef – och lanserar poddsatsning.


Nystartade modetidningen och plattformen Scandinavian Man lanserades under sommaren. För några månader sedan kom magasinets första nummer ut, med skådespelaren Sverrir Gudnason på omslaget.

Nu rekryterar Scandinavian Man sin första redaktionschef. Mattias Dellert kommer närmast från Kulturnyheterna, och har dessförinnan jobbat som ekonomireporter på SVT.

Hans uppdrag på Scandinavian Man blir att arbeta med print, webb och poddradio.

– Jag är oerhört glad att Mattias valt att hoppa på Scandinavian Man. Mattias breda bakgrund inom flera medieformer passar perfekt in i vårt team, säger Scandinavian Mans chefredaktör Konrad Olsson, i ett pressmeddelande.

Mattias Dellert:

– Det är fantastiskt spännande att få vara med arbeta med och utveckla Scandinavian Man. Jag hoppas att de artiklar, intervjuer och reportage som vi publicerar kommer att fånga det mest intressanta från vår del av världen. Helt enkelt lyfta fram Skandinaviens bästa mode, kultur och de skarpaste idéerna.  

Samtidigt som förvärvet av Mattias Dellert, presenterar också magasinet och plattformen sitt nästa steg: en egen radiokanal.

– Poddradio har kommit att bli ett av de effektivaste uttrycken om man vill nå en global målgrupp inom ett nischat område. Vårt mål är att fånga idéer, tankar och värderingar som är stora här och sprida dem till lyssnare över hela världen. 

Första ut i radiosatsningen är showen "Scandinavian Man Radio Hour". En podd som byggger på intervjuer med skandinaviska personligheter, som arbetar internationellt med mode, design, konst, kultur, och mat, vilka diskuterar ämnen så som jämställdhet, föräldraskap och hållbarhet.

Inom kort lanserar de också ytterligare podcasts med fokus på herrmode och innovation. 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.