Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Säljbolaget: "Vi går vidare med vår kunskap"

Publicerad: 12 december 2012, 12:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:01

Ardeo Medias vd om LRF Medias beslut att plocka hem försäljningen för Populär Historia och Allt om historia.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Som dagensmedia.se berättat tidigare idag plockar LRF Media hem annonsförsäljningen av förlagets titlar Populär Historia och Allt om historia.

Därmed tappar Ardeo Media uppdraget.

– Vi har haft det här på känn, det är inga hard feelings, säger Henrik Olsson, vd på Ardeo Media (inte att förväxla med Henrik Olsson, kommersiell direktör på LRF Media).

Han är ändå en aning förvånad.

– Vi har tryckt upp annonsförsäljningen ordentligt, med ett par hundratusen. Det är inte många som grejar det som läget är nu.

Ardeo Media har sålt annonserna i Populär Historia och Allt om historia i tio år, berättar Henrik Olsson, som nu ska uppvakta andra förlag.

– Nu går vi vidare med vår kunskap. Vi kommer att söka nya partners inom historiesegmentet, säger han.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.