Få hela storyn
Starta din prenumeration
Tidskrifter
Publicerad: 17 November 2020, 11:25
Anna-Clara Welander och Bodil Torp Ericsson berättar om Bonnier News respektive Aller Medias strategier för ökade intäkter på tidskrifts- och magasinssidan.
Foto: Bonnier News/Lifestylegruppen och Aller Media
Tidskriftsmarknaden är fortsatt pressad. Dagens Media har kartlagt storförlagens lösningar för att tackla räckvidds- och intäktstappen. Och alla har valt olika strategier.✓Bonniers tre spår för lönsamhet ✓Egmont köper e-handelsbolag ✓Aller Media tror på influencer-affären.
Tidskrifter och magasin brottas fortsatt med vikande räckviddsiffror, visar Orvesto Konsument 2019. Långsam digital omställning och problem med fungerande betalmodeller för digitalt innehåll är några orsaker.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.