Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Så tacklar förlagsjättarna tidskriftskrisen – här är strategierna

Publicerad: 17 November 2020, 11:25

Anna-Clara Welander och Bodil Torp Ericsson berättar om Bonnier News respektive Aller Medias strategier för ökade intäkter på tidskrifts- och magasinssidan.

Foto: Bonnier News/Lifestylegruppen och Aller Media

Tidskriftsmarknaden är fortsatt pressad. Dagens Media har kartlagt storförlagens lösningar för att tackla räckvidds- och intäktstappen. Och alla har valt olika strategier.✓Bonniers tre spår för lönsamhet ✓Egmont köper e-handelsbolag ✓Aller Media tror på influencer-affären.


Ämnen i artikeln:

BonnierFokusEgmontBonnier News

Tidskrifter och magasin brottas fortsatt med vikande räckviddsiffror, visar Orvesto Konsument 2019. Långsam digital omställning och problem med fungerande betalmodeller för digitalt innehåll är några orsaker.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.