torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Så stuvar Aller Media om säljet

Publicerad: 26 september 2017, 07:46
Uppdaterad: 26 september 2017, 10:20

UPPDATERAD. Personalen informeras i dag – nya roller, eventchefen lämnar bolaget.

Ämnen i artikeln:

Aller Media

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se

NR

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


På ett informationsmöte meddelade Aller Medias kommersiella direktör Lotta Cederbom säljavdelningen om förändringarna som väntar.

Flera funktioner slås samman under en gemensamt B2B-avdelning, där en ny tjänst inrättas.

– Jag går ut externt och rekryterar till den tjänsten, som vi kallar för Head of sales B2B tills vidare, säger Lotta Cederbom.

En rad tjänster förändras i samband med omorganisationen.

– Alla har blivit erbjudna nya roller, säger Lotta Cederbom.

Shatilla Holm, idag eventchef, har dock valt att lämna bolaget.

– Ja, hon går vidare till nya utmaningar, hon tyckte inte riktigt att det var det här hon ville.

Aller Media omsatte förra året 1,4 miljarder kronor i sin svenska verksamhet, och landade på ett rörelseresultat på 32 miljoner kronor.

– Vi har gjort en stor omställning, och måste fortsätta anpassa oss efter vad våra kunder vill köpa, säger Lotta Cederbom.

Populärpress som kategori har hittills i år tappat 10,6 procent av annonsintäkterna jämfört med samma period förra året, enligt IRM. Första halvåret 2017 investerades totalt 223 miljoner kronor i tidskrifter.

– Vi tar andelar på den marknaden, vi ökar en procent hittills i år, det är såklart jätteroligt. Men vårt stora utmaning är kriget som vi för ute i butik via Tidsam, säger Lotta Cederbom.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev