Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Tidskrifter

Så stuvar Aller Media om säljet

Publicerad: 26 September 2017, 07:46
Uppdaterad: 26 September 2017, 10:20

UPPDATERAD. Personalen informeras i dag – nya roller, eventchefen lämnar bolaget.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

På ett informationsmöte meddelade Aller Medias kommersiella direktör Lotta Cederbom säljavdelningen om förändringarna som väntar.

Flera funktioner slås samman under en gemensamt B2B-avdelning, där en ny tjänst inrättas.

– Jag går ut externt och rekryterar till den tjänsten, som vi kallar för Head of sales B2B tills vidare, säger Lotta Cederbom.

En rad tjänster förändras i samband med omorganisationen.

– Alla har blivit erbjudna nya roller, säger Lotta Cederbom.

Shatilla Holm, idag eventchef, har dock valt att lämna bolaget.

– Ja, hon går vidare till nya utmaningar, hon tyckte inte riktigt att det var det här hon ville.

Aller Media omsatte förra året 1,4 miljarder kronor i sin svenska verksamhet, och landade på ett rörelseresultat på 32 miljoner kronor.

– Vi har gjort en stor omställning, och måste fortsätta anpassa oss efter vad våra kunder vill köpa, säger Lotta Cederbom.

Populärpress som kategori har hittills i år tappat 10,6 procent av annonsintäkterna jämfört med samma period förra året, enligt IRM. Första halvåret 2017 investerades totalt 223 miljoner kronor i tidskrifter.

– Vi tar andelar på den marknaden, vi ökar en procent hittills i år, det är såklart jätteroligt. Men vårt stora utmaning är kriget som vi för ute i butik via Tidsam, säger Lotta Cederbom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev