Så stuvar Aller Media om säljet

UPPDATERAD. Personalen informeras i dag – nya roller, eventchefen lämnar bolaget.

På ett informationsmöte meddelade Aller Medias kommersiella direktör Lotta Cederbom säljavdelningen om förändringarna som väntar.

Flera funktioner slås samman under en gemensamt B2B-avdelning, där en ny tjänst inrättas.

– Jag går ut externt och rekryterar till den tjänsten, som vi kallar för Head of sales B2B tills vidare, säger Lotta Cederbom.

En rad tjänster förändras i samband med omorganisationen.

– Alla har blivit erbjudna nya roller, säger Lotta Cederbom.

Shatilla Holm, idag eventchef, har dock valt att lämna bolaget.

– Ja, hon går vidare till nya utmaningar, hon tyckte inte riktigt att det var det här hon ville.

Aller Media omsatte förra året 1,4 miljarder kronor i sin svenska verksamhet, och landade på ett rörelseresultat på 32 miljoner kronor.

– Vi har gjort en stor omställning, och måste fortsätta anpassa oss efter vad våra kunder vill köpa, säger Lotta Cederbom.

Populärpress som kategori har hittills i år tappat 10,6 procent av annonsintäkterna jämfört med samma period förra året, enligt IRM. Första halvåret 2017 investerades totalt 223 miljoner kronor i tidskrifter.

– Vi tar andelar på den marknaden, vi ökar en procent hittills i år, det är såklart jätteroligt. Men vårt stora utmaning är kriget som vi för ute i butik via Tidsam, säger Lotta Cederbom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Niclas Rislund

Publicerad 2017-09-26 07.46Uppdaterad 2017-09-26 10.20

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: