Tidskrifter
Så går den digitala resan hos Egmont och LRF Media
Publicerad: 6 april 2023, 09:08
Egmonts Per Kjellander och LRF Medias Annika R Hermanrud avslöjar hur den digitala transformationen går. Foto: Hanna Frick/pressbild
ARTIKELSERIE. Förlagen har kommit olika långt på den digitala resan: hos Story House Egmont är bara var tionde krona digital, hos LRF Media fyra av tio kronor.
LH
Leif Holmkvist
Ett bra exempel på framsynt strategi finns hos LRF Media, som 2016 sålde sina konsumentinriktade magasin, de flesta till Bonnier, för att satsa helhjärtat på sin kärnmålgrupp skogs- och lantbrukare.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.