Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

S: ”Vi tar läsare från segmentet”

Publicerad: 6 Oktober 2011, 08:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:55

Bonnier Tidskrifters kändistidning S redovisar för första gången sina räckviddssiffror. Och de glädjer chefredaktören Pamela Andersson.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterS

Tidningen S når, enligt Orvesto Konsument, 75 000 läsare.

– Vi är jätteglada för den siffran, särskilt när det är tufft för hela branschen, säger Pamela Andersson.

De övriga fem titlarna i kändissegmentet tappade alla i räckvidd. Hänt Bild tappade 8 procent, Hänt Extra 1 procent, Se & Hör tappade 3 procent, Svensk Damtidning 4 procent och Veckans Nu tappade 6 procent av läsarna.

– Jag känner mig glad och stolt över att vi på drygt ett år når 75 000 läsare i stenhård konkurrens. De andra tappar och jag ser att vi tar deras läsare.

Men än så länge har S en bra bit kvar till de övriga tidningarnas räckvidder. Veckans Nu som har lägst räckvidd av de fem konkurrenterna når 192 000 läsare. Och Hänt Extra som är störst når 436 000 läsare.

– Naturligtvis är vår ambition att växa. De andra titlarna i vårt segment, som Svensk Damtidning, har väldigt många år på nacken så jag är ödmjuk inför det faktum att de sitter på åratal av erfarenhet.

– Nu har vi tagit 75 000 läsare från dem, vilket är en indikation på att vi är på rätt väg, säger Pamela Andersson.

Kändissegmentets räckvidder

Hänt Bild 221 000 läsare (-8 procent)

Hänt Extra 436 000 (-1 procent)

S 75 000 (-)

Se & Hör 377 000 (-3)

Svensk Damtidning 366 000 (-4)

Veckans Nu 192 000 (-6)

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev