Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Rodeo släpper specialtidning

Publicerad: 23 December 2015, 06:30
Uppdaterad: 22 December 2015, 15:39

Samlar ihop allt digitalt material från 2015.


Ämnen i artikeln:

Rodeo

Under 2015 startade tidningen Rodeo, som är en del av Modern Women Media, en digital satsning som de valde att kalla Rodeo Wave.

– Vi valde att satsa enbart digitalt i år och helt droppa den tryckta tidningen. Målet med det har varit att ändå behålla den långa djupgående läsningen inom Rodeos huvudområden mode, musik och skönhet, säger Maija Mårtensgård, innehållschef på Modern Women Media, till Dagens Media.

Och nu har tidningen samlat allt digitalt material från 2015 i en specialtidning där läsarna bland annat kommer att kunna ta del av reportage om Dolores Haze och ett möte mellan Zara Larsson och Kenza Zouiten.

– Det är väldigt fint när vi nu har samlat de tolv reportagen och faktiskt kan se tillbaka på vad vi har gjort. I modebranschen och modetidningarna är alla så fokuserade på att blicka framåt och därför var det häftigt att nu titta bakåt och se hur mycket som har hänt under 2015. Det har varit ett väldigt speciellt år.

Tidningen har i nuläget endast skickats ut till tidigare prenumeranter, "Rodeofans" och kunder.

– Men vi tänker att vi ska göra den tillgänglig på sajten och i några butiker i Stockholm till mellandagsrean.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Rodeo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.