torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Röda siffror för Passion for Business

Publicerad: 4 augusti 2010, 04:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43

Omsättningen ökar, men Anna Carrfors Bråkenhielms affärstidning för kvinnor är fortfarande inte lönsam.

Ämnen i artikeln:

Carina NunstedtAnna Carrfors Bråkenhielm

MS

Martin Schori


Under 2009 gav Passion for Business ut sju magasin. De, tillsammans med tre events, omsatte 6,3 miljoner kronor, upp från 5,2 miljoner år 2008.

Däremot går tidningen fortfarande med förlust, om än mindre än föregående år. Förra året uppgick rörelseförlusten till -1,2 miljoner kronor, jämfört med 2,9 miljoner 2008.

Bolaget har haft en fast anställd under perioden.

Passion for Business startade i januari 2008 av Anna Carrfors Bråkenhielm och Carina Nunstedt. Den senare skulle dock snart lämna tidningen för att återgå till Bonnier Tidskrifter, där hon i dag leder Creative Sales-avdelningen.

Passion for Business vänder sig till kvinnliga företagare och beslutsfattare.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev