Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Relatable landar avtal med global tidskriftsjätte

Publicerad: 15 Maj 2020, 08:07

Relatable blir exklusiv partner till mediejätten Condé Nast. På bild Viktoria Wyckman och Martin Garbarczyk, Relatable

Foto: Relatable

Condé Nast, med magasin som Vouge, Vanity Fair och Wired i sin portfolio, väljer Relatable som global influencer marketing partner.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Influencer Marketing byrån Relatable har efter en omfattande pitch kammat hem ett globalt exklusivt samarbetsavtal med publisherjätten Condé Nast. I sin portfolio har moderbolaget prestigefyllda magasin som Vouge, Wired, The New Yorker Vanity Fair och Glamour.

– Det här partnerskapet är inte bara ett kvitto på att Influencer marketing blir en allt viktigare strategisk del i den moderna mediamixen, det är också ett kvitto på att vi som byrå uppnått en kreativ nivå där vi kan skapa content tillsammans med kreatörer globalt på en nivå som är i klass med Vogue, vilket är en jättestor kvalitetsstämpel, säger Viktoria Wyckman, Global Creative Director på Relatable, i ett pressmeddelande.

Relatables uppdrag består av att genomföra och vara en strategisk partner för Condé Nast’s globala teams för exekvering av Influencer kampanjer.

Anna Anderson är Social Talent Director på Condé Nast:

– För att upprätthålla vår höga standard på allt vi producerar behöver vi en partner som inte bara förstår och kan leverera hoögkvalitativt content, men även kan leverera när det gäller att ge kunden den bästa möjliga upplevelsen när de arbetar med oss. Vi kände att Relatable mer än uppfyller båda de två kriterierna och därmed utgör den perfekta partnern for oss när vi tar influencer content till nästa nivå, säger hon.

Martin Garbarczyk, grundare av Relatable, är glad över utvecklingen som byrån haft sedan starten 2016, och säger att han alltid trott att influencers roll inom marknadsföring och innehåll skulle bli mycket större. 

– Jag är så oerhört stolt över det här partnerskapet, över hela vårt team och varenda kollega som bidragit till detta och det förtroende vi får från Condé Nast. Det var en en lång och svår pitch process, och att vinna den är ett så otroligt starkt kvitto för hela vårt team. Det bevisar att vi gör många saker rätt och att vi fortsätter att tänja på gränserna tillsammans med våra kunder och partners, säger han.

Janne Naess

Reporter (Föräldraledig)

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.