Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Readly tar svenska inredningsmagasin ut i världen

Publicerad: 9 Juli 2020, 08:49

”Genom att översätta några av våra framträdande skandinaviska magasin till engelska lockar vi ny publik och bredare räckvidd vilket har varit väldigt intressant för mediehusen”, säger Daniel Hamrin på Readly.

Foto: Readly

Readly inleder samarbeten med Egmont och Aller Media för att rulla ut exklusiva utgåvor av svenska inredningstidningar globalt.


Ämnen i artikeln:

EgmontAller MediaReadly

Med fokus på skandinavisk inredning lanserar Readly en global specialutgåva från Egmont Publishing – ”Hus & Hem - Scandinavian Interior” – samt utgåvor av Aller Medias årliga bookazin ”My Residence”, nu i juli.

Enligt Readlys egna undersökningar läser 10 procent av bolagets prenumeranter utländska titlar. Readlys senaste statistik påvisar dessutom att läsningen av magasin inom hem, renovering och inredning ökat i många länder under coronapandemin. I Italien med hela 83 procent, och i Storbritannien med 48 procent.

 Egmont Publishings ”Hus & Hem - Scandinavian Interior”, är en engelskspråkig specialutgåva av Hus & Hem. Magasinet kommer att lyfta fram skandinavisk inredning, med inspiration av designers privata hem samt expertråd från stylister kring vad som är viktigt för att skapa en autentisk skandinavisk stil. 

Även ”My Residence”, är en specialutgåva från det svenska interiörmagasinet ”Residence”, Titeln publiceras årligen av Aller Media och är fylld av skandinaviska hem samt experttips från designers, arkitekter och inredare. Också upplagor från tidigare år kommer att finnas tillgängliga hos Readly.

 – Vi är otroligt glada över att lansera några av våra mest populära skandinaviska inredningsmagasin globalt. Vår analys av läsarnas beteende visar att det finns ett stort intresse för denna typ av initiativ - med stark aptit för innehåll som tilltalar internationellt. Genom att översätta några av våra framträdande skandinaviska magasin till engelska lockar vi ny publik och bredare räckvidd vilket har varit väldigt intressant för mediehusen, säger Daniel Hamrin, Content Lead Nordics på Readly, i ett pressmeddelande.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

EgmontAller MediaReadly

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.