Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Readly lanserar “magasincirkel” med Underbara Clara

Publicerad: 6 Juli 2020, 06:32

Readly startat ”magasincirkel” med Underbara Clara.

Foto: Readly

Bokcirklar är populära, men funkar det för tidskrifter? Readly vill ta trenden till magasinvärlden tillsammans med bloggaren och skribenten Underbara Clara.


Ämnen i artikeln:

Readly

Från och med juli kommer bloggaren Clara Lidström, Underbara Clara, varje vecka att välja ut magasin eller artiklar utifrån ett tema som röstas fram av hennes följare. I sin blogg kommer hon att berätta om sina tankar kring innehållet och ge lästips. 

– Det känns väldigt kul att få vara först ut med att testa magasincirkelkonceptet. Det kortare läsningen av reportage och intervjuer i magasin skapar utrymme för att välja nya ämnen varje vecka, och kräver inte en lika stor investering i tid som en bok. Det är en aktivitet som är både avslappnande och spännande att återkomma till under sommaren, säger Clara Lidström, grundare av Underbara Clara, i ett pressmeddelande.

 I sommar uppmanar både Underbara Clara och Readly svenskar till att starta sina egna magasincirklar. 

– Vi älskar vad bokcirklar tillför till läsningen och ville överföra denna magi till magasinens värld. Det är ett mer socialt och reflekterande sätt att läsa tidningar som är perfekt att testa under hemestertider när vi behöver tänka lite utanför boxen för att ta vara på vår lediga tid på bästa sätt. Clara Lidstöm med sin inbjudande energi och erfarenhet av storytelling och författarskap är en utmärkt avsändare för detta, säger Linnea Aguero, pr och kommunikationschef på Readly.

LÄS ÄVEN: Readly satsar på kurerat – lanserar Readly Articles 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Readly

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.