Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Raketen: Årets återupplivanden

Publicerad: 19 december 2012, 12:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:00

Dagens Medias reportrar listar 2012 års mest omtalade händelser. Madeleine Östlund tar tempen på urvattnade varumärken som fått nytt liv.


Jack Daniels

Whiskeyn var den mest sålda på krogen förra året – enligt bolaget beror det på ny design (dock i princip identisk med den tidigare) och kampanjande i sociala medier. Frågan är om inte hårdrocksfansen framför allt lockas av det låga priset?

Mediasupport

Group M blåser liv i den avsomnade byrån för att kunna ta hand om konkurrerande kunder. Namnet på byrån blir dock det något tuffare (och Transformers-klingande) Group M Primus.

Sjuan

Det extremfolkliga programmet ”Hela Sverige bakar” har levererat rekordsiffror till kanalen, som bytte namn från TV4 Plus under hösten 2011. Säsongsfinalen sågs av 745 000 tittare, vilket bidrog till att Sjuan gjorde sitt bästa dygn någonsin.

Whyred

Pr-drottningen Lili Assefa går in i det förlustdrabbade modeföretaget, som i slutet av förra året stämdes av sin pr-byrå Patriksson för uteblivna betalningar. Men än återstår att se om lite pr kan övertyga konsumenterna, och för den del moderedaktörerna, om att Whyred är ett varumärke att satsa på.

Visit Sweden/Svenska Institutet

Ingen lista är väl komplett utan den mest belönade svenska reklamkampanjen i år. Kanske är till och med Volontaires ”Curators of Sweden” den mest prisade svenska kampanjen någonsin. Varumärket Sverige har visat sig innehålla mer än nakenhet och vikingar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.