Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Printutgåvan läggs ner och Irena Pozar tar över driften av Veckorevyn

Bonnier fortsätter äga namnet, men Irena Pozar tar över driften av Veckorevyn. Samtidigt dumpas papperstidningen: "Det är alltid tråkigt när print läggs ner, men detta är slutet på en era", säger Irena Pozar.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 13 December 2018, 13:38

Ämnen i artikeln:

Bonnier Magazines BrandsVeckorevyn

Irena Pozar tar över driften av Veckorevyn.

Foto: Bonnier Magazines & Brands.

Vid årsskiftet tar chefredaktören Irena Pozar över driften av Veckorevyn, och tiden som pappertidning är över. Sista printutgåvan är den som nu finns i butik.

– Det är alltid tråkigt när print läggs ner, men samtidigt så är detta slutet på en era, säger Irena Pozar till Dagens Media och fortsätter:

– Men jag tror att vi är överens med både tittare och läsare om att det är dags.

Vad innebär det egentligen att du tar över driften?

– Jag kommer att driva verksamheten i egen regi och i eget bolag, men Bonnier Magazines and Brands äger namnet på varumärket.

Men det innebär någon form av transaktion?

– Det finns en deal. Avtalen är inte klara och det är allt jag kan säga just nu.

Veckorevyn har funnits sedan 1935 och halverade utgivningstakten från tolv till sex nummer per år 2016 . Målgruppen är kvinnor mellan 20 och 35 år. 

Åsa Rydgren som är förlagschef på Bonnier Magazines & Brands säger i ett pressmeddelande:

– Det är väldigt roligt att det är Irena Pozar som kommer att driva Veckorevyn vidare. Irena brinner verkligen för den viktiga målgruppen unga kvinnor, och jag vet att hon kommer att skapa ett innehåll som sätter fokus på alla deras intressen och frågor, säger hon och fortsätter:

– Målgruppen unga kvinnor läser inte på samma sätt tryckta tidningar, det är ingen hemlighet, och nu är tiden rätt för att låta varumärket leva vidare helt och hållet i de digitala plattformarna.

Bonnier Magazines & Brands lider av dålig lönsamhet och har haft ett turbulent år. Som Dagens Media tidigare berättat så har sammanlagt 105 tjänster varslats på bolaget 2018.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.