Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Premiär för Plazas manstidning

Publicerad: 2 Oktober 2012, 14:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

I dag når Plaza Publishing Groups nya modemagasin för män – Plaza Uomo - butikerna.


Enligt förlaget inspireras tidningen av "den skräddade världen, och särskilt av italienska stiltraditioner".

Tidningen kommer att fokusera på klassisk stil, snarare än snabba trender.

Redaktör blir modejournalisten Salka Hallström Bornold. Jessica Ericsson är ad, och dessutom medverkar modebloggen Manolos Olof Enckell.

– Tidningen handlar om kunskap och historia snarare än "fast fashion" och den kortsiktiga modekultur som dominerat under nollnolltalet. Plaza Uomo är en helt annorlunda stiltidning jämfört med det man vanligtvis ser i svenska hyllor, säger hon i ett pressmeddelande.

Plaza Uomo kommer två gånger per år, tillsammans med Plaza Magazine. Den tryckta upplagan är 36 000 exempar, varav 19 100 sålda exemplar.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.