Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Premiär för Metros nya magasin – här är annonsörerna

Publicerad: 3 Maj 2019, 11:04

Happn och Tough Viking är två av annonsörerna i Metros uppiffade papperstidning.

Till helgen är det premiär för Metros nya helgmagasin – med bättre papper och i mindre format. 24 annonssidor har den ekonomiskt tyngda tidningen lyckats sälja i premiärutgåvan.


I morgon lördag får boende i Stockholm nya helgmagasinet Metro i brevlådan. 

Nya designen har tagits fram av Fredrik Tideman, Niklas Wennergren och John Bark.

Thomas Eriksson som är publisher och ansvarig utgivare för Metro, kommenterar i ett pressmeddelande:

– Jag är oerhört stolt över redaktionen som snabbt ställt om produktionen och nu gör en högkvalitativ helgtidning med läsning som räcker i flera dagar. Det är en unik svensk tidningssatsning.

Nya magasinet har ett mindre format, och en högre papperkvalitet. 

Den första utgåvan innehåller 24 sidor annonser. De flesta från mindre kända och lokala företag – men även från mer kända, som Face Stockholm, dejtingappen Happn, Fortum, Mindler och Tough viking.

Bland de lokala annonsörena finns bland annat Norra Brunn, Yrkesplugget och Svenska Kyrkan Högalid.

Den första tidningen innehåller samhällsjournalistik, intervjuer, kolumnister, Viralgranskaren, trender från Metro Mode, Nöje, Hälsa – och annat.

– Som trogen Metroläsare kommer man att känna igen sig, men vi hoppas förstås att nå helt nya målgrupper. Vi kommer löpande att utveckla och förbättra tidningens innehåll, säger Thomas Eriksson.

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev