Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Posten ger ut ny kundtidning

Posten Norden släpper ett nytt affärsmagasin om logistik. "Den ska bekräfta vår position", säger Markus Trautmann på Posten Logistik Sverige.


Publicerad 2011-03-24 12:30
Uppdaterad 2015-12-06 15:16

Ämnen i artikeln:

Posten

Dela artikeln:

Posten Logistik har tidigare haft tre olika kundtidningar i Norden. Nu slås tidningarna ihop under det gemensamma namnet "Tempo", som ska ges ut i fyra olika editioner i Norden.

Tanken är att "Tempo" ska stärka Posten Nordens position och varumärke i Norden, berättar Markus Trautmann, kommunikationschef på Posten Logistisk Sverige och ansvarig utgivare för den nya tidningen.

– Tempo ska sända en tydlig signal om att vi är en nordisk leverantör och bekräfta vår position som den självklara logistikpartnern i regionen, samtidigt som vi har en stark lokal förankring.

Utöver ett gemensamt block kommer varje edition att ha sina egna lokala sidor.

Med innehåll som exempelvis smarta logistiska lösningar, fördjupningar kring branschfrågor och personporträtt riktar sig "Tempo" till nordiska företag med logistikbehov.

– Den ska inte bara handla om Posten Nordens kunder och logistikverksamhet, utan även om logistikfrågor i övrigt, säger Markus Trautmann och fortsätter:

– Ambitionen är att stärka vår relation till såväl befintliga kunder som intressanta och potentiella kunder.

Tidningen, som är gratis för alla av Postens kunder, ges ut fyra gånger per år, och har en svensk upplaga på 17 000 exemplar.

I Danmark ligger upplagan på 7 500 exemplar, medan den i Norge och Finland är 3000 respektive 2000 exemplar.

Redaktör Posten: Hanna Berggren

Ansvarig utgivare: Markus Trautmann

Produktion: Tidningskompaniet

Redaktör Tidningskompaniet: Hanna Larsson

Ardalan Samimi

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.