Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

People-grundare startar gratistidning

Publicerad: 2 December 2010, 12:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Förlaget Make your mark lanserar i vår en livsstilstidning riktad mot en "medveten Stockholmspublik".


Namnet på tidningen är ännu hemligt.

– Det kan jag inte gå in på just nu, men jag kan säga att det kommer att gå lite i linje med People som jag har gjort tidigare, säger Daniel Sandqvist, kreativ chef och projektledare på Make you Mark.

Innehållet i tidningen kommer att behandla populärkultur, mode, konst och kultur.

– Det kommer att bli ganska mycket läsning och en medveten känsla i tidningen, säger Daniel Sandqvist.

 Det finns fler likheter med den numera nedlagda tidningen People.

 – Tidningen kommer att vara gratisdistribuerad i Stockholm på samma sätt som People. Den kommer att vara annonsfinansierad med en packningsgrad av maximalt 40 procent, säger Daniel Sandqvist.

På frågan om hur denna tidning sticker ut bland alla livsstilstidningar för Stockholmare som redan finns ute på marknaden, svarar Daniel Sandqvist:

– Det finns många livsstilstidningar, men inte så många gratisdistribuerade livsstilstidningar. Så jag tycker absolut att det finns utrymme för denna tidning.

Tidningens målgrupp är enligt Daniel Sandqvist i första hand en ganska medveten stockholmspublik i åldern 18-40 år.

– Man kommer att hitta tidningen ute på stan i Stockholm och framför allt på söder, i butiker, på caféer, skolor och restauranger, säger han.

Gratismagasinet People lades ned i somras. Men enligt Daniel Sandqvist berodde nedläggningen inte på dålig ekonomi utan på en tvist med säljbolaget.

Make your mark har tidigare framför allt sysslat med uppdragspublicistik, som till exempel Åhléns kundtidning Fashionation.

Katarina Libert

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.