Få hela storyn
Starta din prenumeration
Tidskrifter
Publicerad: 10 januari 2014, 13:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:41
On Track är namnet på Appelbergs nya ombordmagasin för Arlanda Express.
Ämnen i artikeln:
AppelbergI augusti stod det klart att krisande Travel Media tappar kunden Arlanda Express. Appelberg vann pitchen och tog därmed över utgivningen av ombordmagasinet, som gått under namnet Xpress.
Det nya magasinet får namnet On Track och kommer ut i februari för första gången. Tidningen kommer att ha fokus på trender, tips, profiler och entreprenörer med koppling till Stockholm.
– Vi har inte tittat så mycket på den tidigare tidningen utan gjort det helt utifrån egna antaganden om vad en bra tidning ska vara. Jag skulle inte vilja jämföra dem, och det är skälet till att vi har valt, tillsammans med A Train som driver Arlanda Express, att sätta ett nytt namn och göra en helt ny tidning. Den kommer att ha ett helt nytt uttryck, säger Calle Ericsson, vd för Appelberg till Dagens Media.
Mediakraft ansvarar för annonsförsäljningen för tidningen som ska komma ut med tio nummer per år. On Track kommer också att distribueras på ett antal hotell vid Arlanda.
– Vi kommer ligga kring 40-50 procent i packningsgrad. Det är ju en tidning som i hög grad är annonsfinansierad, säger Calle Eriksson.
LÄS OCKSÅ:
Eriq Agélii, redaktionell projektledare
Göran Lind, redaktionschef
Alessia Wisten, redaktör
Linda Jerand, redaktör
Magdalena Taubert, AD
Calle Ericsson, ansvarig utgivare
Ylva Larsson
Ämnen i artikeln:
Appelberg