Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

On Track ersätter kritiserade Xpress

On Track är namnet på Appelbergs nya ombordmagasin för Arlanda Express.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 10 Januari 2014, 13:29
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:41

Ämnen i artikeln:

Appelberg

I augusti stod det klart att krisande Travel Media tappar kunden Arlanda Express. Appelberg vann pitchen och tog därmed över utgivningen av ombordmagasinet, som gått under namnet Xpress.

Det nya magasinet får namnet On Track och kommer ut i februari för första gången. Tidningen kommer att ha fokus på trender, tips, profiler och entreprenörer med koppling till Stockholm.

– Vi har inte tittat så mycket på den tidigare tidningen utan gjort det helt utifrån egna antaganden om vad en bra tidning ska vara. Jag skulle inte vilja jämföra dem, och det är skälet till att vi har valt, tillsammans med A Train som driver Arlanda Express, att sätta ett nytt namn och göra en helt ny tidning. Den kommer att ha ett helt nytt uttryck, säger Calle Ericsson, vd för Appelberg till Dagens Media.

Mediakraft ansvarar för annonsförsäljningen för tidningen som ska komma ut med tio nummer per år. On Track kommer också att distribueras på ett antal hotell vid Arlanda.

– Vi kommer ligga kring 40-50 procent i packningsgrad. Det är ju en tidning som i hög grad är annonsfinansierad, säger Calle Eriksson.

LÄS OCKSÅ:

I Appelbergs team ingår:

Eriq Agélii, redaktionell projektledare

Göran Lind, redaktionschef

Alessia Wisten, redaktör

Linda Jerand, redaktör

Magdalena Taubert, AD

Calle Ericsson, ansvarig utgivare

Ämnen i artikeln:

Appelberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.