Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Nytt nummer ute – tema: Frauds och viewability

Publicerad: 8 juni 2016, 12:48
Uppdaterad: 8 juni 2016, 14:34

Här är innehållet i nummer 11, 2016.


Svenska annonsörer kommer att investera 2,7 miljarder kronor i displayannonsering i år, enligt IRM.

Samtidigt finns ingen garanti för att budskapet når fram.

I det här numret av Dagens Media tar vi ett större grepp kring frågan om viewability och frauds.

I nummer 11, 2016, får du också en lång intervju med Karin Granlund, varumärkeschef för mjölk hos storannonsören Arla. Inför OS gör mjölkjätten en digital kraftsamling – med inspiration från Coca-Cola.

 

Mer ur innehållet i nummer 11, 2016:

  • Sagt & Gjort: Brutal sågning av Swedish Content Awards
  • Höstslaget – här är MTG:s, Discoverys och TV4:s tablåer
  • Stor studie: Annonsformaten som fungerar bäst i mobilen
  • Gästkrönika: Swedmas Tore Thallaug ryter till mot "långsamma politiker"
  • Internationellt: Kvinna tvättar svart man – som blir kines
  • BÄST PÅ BIO: Tallink Silja separerar varumärkena Tallink och Silja igen
  • Diagrammet: Här är Zlatans effekt på Volvo
  • Effektskolan. Erik Modig: "Det enkla kan vara det mest framgångsrika"
  • Experten. Cannes-veteranen Pia Grahn ger sina bästa tips inför Cannes Lions
  • Backspegeln. Han blev bortvald 30 gånger - röt ifrån och landade drömjobbet

 

 

 

 

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev