Nytt nummer ute – stor special om mediesäljarna

2017-11-08 07:00  

Här är innehållet i Dagens Media nummer 20, 2017.

På kort tid har mediehusen bantat sina säljavdelningar kraftigt. Samtidigt har produkterna blivit allt mer komplexa i jakten på den krympande annonsaffären. I det nya numret av Dagens Media tar vi ett grepp om hur mediesäljarens roll har utvecklats under de senaste åren.

Det bjuds även på en lång intervju med marknadschefen Taina Malén som på bara några år har utvecklat Star Stable till en av världens största plattformar för unga tjejer. "Vi bygger morgondagens rockstjärnor", säger hon.

Mer ur innehållet:

  • E-handeln stärker butikens position
  • Så utvecklar Kicks sina butiker
  • Playad tar sikte på MMS
  • Här är nya strategin för video som ska lyfta Aftonbladet
  • Diagrammet: Snapchatanvändandet ökar stort i Sverige, även bland äldre
  • Experten svarar: Så får du människor att skänka pengar
  • Backspegeln: Onepiece fick hela Kändissverige att klä sig i sparkdräkt

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt