Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Nytt nummer ute – så slår coronakrisen mot mediebranschen

Publicerad: 15 April 2020, 08:53

Dagens Media nummer 3, 2020, innehåller bland annat en stor special om hur coronapandemin påverkar mediebranschen.

Idag landar en ny utgåva av Dagens Media hos prenumeranterna. Missa inte: ✓Coronakrisens påverkan på branschen ✓Därför har hållbarhet blivit affärskritiskt för mediehusen ✓Martin Gelin om Michael Bloombergs kampanjfiasko


Ämnen i artikeln:

Dagens Mediacoronaviruset

Mediebranschen befinner sig just nu i den troligtvis djupaste krisen någonsin. I spåren av coronapandemin rasar annonsintäkterna, sportevenemang ställs in, projekt skjuts på framtiden samtidigt som mediehusen masspermitterar. 

Ingen aktör står opåverkad och målet just nu är överlevnad. 

Detta genomsyrar så klart årets tredje utgåva av Dagens Media, där redaktionen bland annat går igenom vad branschorganisationerna gör för att stötta sina medlemmar och låter experter ge sina bästa råd till hur annonsörerna ska ta sig igenom krisen.

Mitt i gör en wrap av senaste numret av Dagens Media.

Dessutom innehåller utgåvan en stor special om hållbarhet. Just nu bubblar det som aldrig förr när det kommer till mediehusens hållbarhetsarbete. Det kan vi tacka Greta Thunberg för – och det faktum att hållbarhet har blivit affärskritiskt.

Utgåvan bjuder också på krönikor och analyser av branschpersonligheter. Journalisten Martin Gelin skriver om New York-politikern Michael Bloombergs presidentvalskampanj, som han beskriver som en tidsmarkör för det USA som upphörde i mars, medan Expressens tidigare chefredaktör Thomas Mattsson analyserar coronapandemins påverkan på mediehusen.

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

 

Mer ur innehållet i Dagens Media nummer 3, 2020

Special – När allt stannade

✓ Masspermitteringar hos mediehusen
✓ En annonsmarknad i fritt fall
✓ Experternas bästa råd till annonsörer i kris

✓ Så stöttar branschorganisationerna sina medlemmar
✓ Thomas Mattsson: ”Public service-kritiken tystnade”

Reportage – Den gröna dealen

Hållbarhet har blivit affärskritiskt för mediehusen

Analys

✓ Martin Gelin: ”Därför bör vi minnas Bloombergs episka flopp” 

Profilen

✓ Svenska Dagbladets korrespondent Malin Ekman rapporterar direkt från coronavirusets epicentrum i New York

Media

Vad sysslar man med på Aftonbladets innovationsavdelning? 

Målgrupp

✓ Fyra nyanser av seniorer

Tech

Med mobilen som vapen mot corona

Slutord

✓ Hanna Frick: ”Några ljuspunkter mitt i kaoset”

Ämnen i artikeln:

Dagens Mediacoronaviruset

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.