Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Nytt nummer ute – Pandemins vinnare och innovatörer

Publicerad: 24 Juni 2020, 05:36

Ett nytt nummer av Dagens Media har landat hos prenumeranterna. Missa inte: ✓ Mediehusens grepp i krisen ✓ Lotta Cederbom om Aller Medias nya säljavdelning ✓ Stefan Meleskos stora analys över hur covid-19 drabbar mediebranschen.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dagens Media har tidigare tittat på hur coronakrisen kan fungera som en digital katalysator. I årets femte utgåva fortsätter vi att lyfta det positiva som kommer ur denna kris. Vilka är pandemins vinnare – och innovatörer? Vilka områden växer under krisen? Och hur kan mediehusen dra nytta av det? Såväl esporten som digitala event är exempel på saker som fått skjuts. På redaktionerna vittnar man om hur krisen har gett läsardialogen ny fart.

Dessutom har Dagens Media pratat med Aller Medias kommersiella direktör Lotta Cederbom som ägnat de senaste månaderna åt att bygga om mediehusets säljorganisation. Varför var det nödvändigt att göra? Vilka fördelar ser hon med den nya organisationen Och hur ska man som ledare hantera medarbetarnas oro under förändring?

I en analys skriver även USA-korrespondenten Martin Gelin om hur USA präglas av en extrem polarisering i mediekonsumtionen.

 

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Mer ur innehållet i Dagens Media nummer 5, 2020

Profilen

✓ Aller Medias Lotta Cederbom om hur hon byggde om säljavdelningen

 

Media

✓ Kraftig churn väntar streamingbolagen

 

Målgrupp

✓ Majoritys pr-chef om migranterna

 

Tech

✓ 5G – välkommen till nästa revolution

 

Analys

✓ Martin Gelin: ”Glappet växer under krisen”

✓ Karl-Oskar Tjernström: ”Fokusera mer på affären än på varumärket”

✓ Stefan Melesko ger en stor analys över hur covid-19 drabbar mediebranschen

 

Special – Nya grepp i krisen

✓ E-sporten får skjuts av corona

✓ Därför är digitala event här för att stanna

✓ Krisen ger läsardialogen ny fart 

 

Tre frågor till

✓ Fem branschprofiler om de mest spännande initiativen under coronakrisen

 

Slutord

✓ Ola Andersson: ”Krisen gav techjättarna varumärkeslyft”

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.