Få hela storyn
Starta din prenumeration
Tidskrifter
Publicerad: 24 Juni 2020, 05:36
Ett nytt nummer av Dagens Media har landat hos prenumeranterna. Missa inte: ✓ Mediehusens grepp i krisen ✓ Lotta Cederbom om Aller Medias nya säljavdelning ✓ Stefan Meleskos stora analys över hur covid-19 drabbar mediebranschen.
Ämnen i artikeln:
Aller MediaDagens Media har tidigare tittat på hur coronakrisen kan fungera som en digital katalysator. I årets femte utgåva fortsätter vi att lyfta det positiva som kommer ur denna kris. Vilka är pandemins vinnare – och innovatörer? Vilka områden växer under krisen? Och hur kan mediehusen dra nytta av det? Såväl esporten som digitala event är exempel på saker som fått skjuts. På redaktionerna vittnar man om hur krisen har gett läsardialogen ny fart.
Dessutom har Dagens Media pratat med Aller Medias kommersiella direktör Lotta Cederbom som ägnat de senaste månaderna åt att bygga om mediehusets säljorganisation. Varför var det nödvändigt att göra? Vilka fördelar ser hon med den nya organisationen Och hur ska man som ledare hantera medarbetarnas oro under förändring?
I en analys skriver även USA-korrespondenten Martin Gelin om hur USA präglas av en extrem polarisering i mediekonsumtionen.
Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.
Profilen
✓ Aller Medias Lotta Cederbom om hur hon byggde om säljavdelningen
Media
✓ Kraftig churn väntar streamingbolagen
Målgrupp
✓ Majoritys pr-chef om migranterna
Tech
✓ 5G – välkommen till nästa revolution
Analys
✓ Martin Gelin: ”Glappet växer under krisen”
✓ Karl-Oskar Tjernström: ”Fokusera mer på affären än på varumärket”
✓ Stefan Melesko ger en stor analys över hur covid-19 drabbar mediebranschen
Special – Nya grepp i krisen
✓ E-sporten får skjuts av corona
✓ Därför är digitala event här för att stanna
✓ Krisen ger läsardialogen ny fart
Fördjupning: Polarisering
✓ Det trasiga samtalet – Blir medierna allt mer polariserande?
Tre frågor till
✓ Fem branschprofiler om de mest spännande initiativen under coronakrisen
Slutord
Ämnen i artikeln:
Aller Media