Få hela storyn
Starta din prenumeration
Tidskrifter
Publicerad: 13 maj 2020, 05:43
Foto: Janne Næss
Ett nytt nummer av Dagens Media har kommit. Missa inte: ✓ Experterna om tiden efter coronakrisen ✓ Mekanismerna bakom nya AVOD-vågen ✓ Vad krävs av en ledare på en allt osäkrare marknad?
Ämnen i artikeln:
Dagens MediaPå vilket sätt kan coronakrisen fungera som en digital katalysator och hur ser medievärlden egentligen ut post-corona? Dagens Media vänder sig till cheferna på sex olika bolag för svar.
I det nya numret djupdyker vi även i mekanismerna bakom AVOD-vågen. Länge har det sagts att framtidens tv är reklamfri och prenumerationsfinansierad. Men i USA har giganterna Fox, Viacom, Comcast och NBCUniversal alla köpt var sin annonsfinansierad streamingtjänst. Är detta början på tv-reklamens stora comeback?
I en analys skriver även Martin Gelin om att pandemin inte skulle ha blivit så förödande om Kina haft pressfrihet.
Dessutom Johanna Pregmark vid Chalmers på vad som krävs av en ledare på en allt osäkrare marknad.
Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.
Profilen
Media
Målgrupp
Tech
Analys
Special – #postcorona
✓ Annonsören – Tui: ”Det ska märkas när vi är tillbaka”
✓ Byrånätverket – Dentsu Aegis: ”The new normal”
✓ Mätföretaget – MMS: ”Coronakrisen har frigjort tid”
✓ Globala jätten – Google: ”Jätteskjuts för digitaliseringen”
✓ Nordiska mediehuset: Schibsted – ”Krisen är något helt särskilt”
✓ Nyhetssajten – DN: ”Liknar ingenting vi tidigare upplevt”
Enkät: Medieköp
✓ 30 annonsörer berättar: Så styr vi om investeringarna i media
Tre frågor till
Slutord
Ämnen i artikeln:
Dagens Media