Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Nytt nummer ute – Med sikte på #postcorona

Publicerad: 13 Maj 2020, 05:43

Foto: Janne Næss

Ett nytt nummer av Dagens Media har kommit. Missa inte: ✓ Experterna om tiden efter coronakrisen ✓ Mekanismerna bakom nya AVOD-vågen ✓ Vad krävs av en ledare på en allt osäkrare marknad?


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

På vilket sätt kan coronakrisen fungera som en digital katalysator och hur ser medievärlden egentligen ut post-corona? Dagens Media vänder sig till cheferna på sex olika bolag för svar. 

I det nya numret djupdyker vi även i mekanismerna bakom AVOD-vågen. Länge har det sagts att framtidens tv är reklamfri och prenumerationsfinansierad. Men i USA har giganterna Fox, Viacom, Comcast och NBCUniversal alla köpt var sin annonsfinansierad streamingtjänst. Är detta början på tv-reklamens stora comeback?

I en analys skriver även Martin Gelin om att pandemin inte skulle ha blivit så förödande om Kina haft pressfrihet. 

Dessutom Johanna Pregmark vid Chalmers på vad som krävs av en ledare på en allt osäkrare marknad. 

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Mer ur innehållet i Dagens Media nummer 4, 2020

Profilen
Krister Karjalainen om nya uppdraget (intervju gjord innan hans avhopp)

Media
Tv-trender från ett inställt MIPTV

Målgrupp
Liseberg om kampen om barnfamiljerna

Tech

Mekanismerna bakom nya AVOD-vågen

Analys
Martin Gelin om den bristande pressfrihetens pris

Special – #postcorona
✓ Annonsören – Tui: ”Det ska märkas när vi är tillbaka”
✓ Byrånätverket – Dentsu Aegis: ”The new normal”
✓ Mätföretaget – MMS: ”Coronakrisen har frigjort tid”
✓ Globala jätten – Google: ”Jätteskjuts för digitaliseringen”
✓ Nordiska mediehuset: Schibsted – ”Krisen är något helt särskilt”
✓ Nyhetssajten – DN: ”Liknar ingenting vi tidigare upplevt” 

Intervju
✓ Vad krävs av en ledare på en allt osäkrare marknad? Johanna Pregmark vid Chalmers ger sina bästa råd. 

Enkät: Medieköp
✓ 30 annonsörer berättar: Så styr vi om investeringarna i media

Tre frågor till
Fem profiler om krisen och framtiden 

Slutord

Janne Næss: ”Vem bryr sig om frilansen?”

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.