Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Nytt nummer ute – Gunilla Herlitz och Jan Helin i gemensam avskedsintervju

Publicerad: 16 Mars 2016, 09:35
Uppdaterad: 23 Mars 2016, 09:02

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Undrar du vad som rörde sig i Gunilla Herlitz huvud när hon bestämde sig att kapa bort 100 tjänster från Dagens Nyheter?

Eller vad Jan Helin ser som den nya – och största – utmaningen för framtidens publicister?

Sveriges två mäktigaste dagspressbossar gör sorti – och Dagens Media har fört dem samman för en gemensam avskedsintervju om deras arv, tuffa beslut och det nya hotet mot journalistikens fundament.

Dessutom innehåller tidningen en stor special om direkt- och datadriven marknadsföring. Och vi lanserar en "effektskola" ihop med reklamforskaren Erik Modig.

Här är innehållet i nummer 5 2016:

  • Tv-kriget slog hårt mot Kanal 5 – nu är både TV3 och TV6 större
  • Del 1 i Erik Modigs effektskola: Växer fortfarande gräset?
  • IRM: "Tv är på en väg där man tappar lite varje år"
  • Mediebyråernas kundrörelser – här är alla annonsörer som bytt byrå
  • Guldäggets innovationsordförande Adam Kerj: "Vi har ett ansvar som kreatörer"
  • Citypaketet kapar bort rabatterna – halverar priset
  • Krönika Nils Andersson Wimby: "Missvisande i Dagens Media om den feta mobiltummen"
  • Virtual Reality: Ana Serrano, digitalchef på Candian Film Centre, intervjuas om den nya teknikens möjligheter
  • Internationellt: Nu har 1 av 2 internet i u-länder
  • Rivalernas bekännelser: Gunilla Herlitz och Jan Helin i gemensam avskedsintervju
  • Diagrammet: Besvikelse vändes till rekordkurs för Facebook

TEMA: DIREKTMARKNADSFÖRING

– De 5 viktigaste trenderna

– Tre case: Björn Borg, Vattenfall och SF Bio om sina succéer

– Den datadrivna marknadsföringen är en katalysator i USA

– Debatt Tore Thallaug: "Skrämmande i en så stor fråga"

  • Hallå där Niklas Turner Olovzon, vd på Passion Lab, hur väljer jag rätt ambassadör till mitt varumärke?
  • Backspegeln: Vad hände med bröderna Adaktussons elektroniska magasinskiosk?
  • Sagt och gjort: Myglade DN i Stafettvasan?
  • Ledare: I skolboken om 100 år – Helin och Herlitz

Saknar du en prenumeration på Dagens Media? Teckna en här.

Har du synpunkter, idéer eller tips? Mejla undertecknad, någon annan på redaktionen, eller via tips-mejlen

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.