Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Nytt nummer av Dagens Media – B-Reels grundare om framgångssagan

Publicerad: 13 April 2016, 11:50
Uppdaterad: 14 April 2016, 13:20

Här är innehållet i årets sjunde nummer av Dagens Media.


Svenska B-Reel har utsetts till världens bästa produktionsbolag, har kontor i sex länder och kunder som Google och Spotify. Nu ska de utmana de svenska reklambyråerna.

För Dagens Media berättar grundaren Anders Wahlquist om framgångarna, hur det var att komma som ”kusinerna från landet” till USA och varför B-Reel tvingats tänka om.

Dessutom gör vi en djupdykning i reklamtröttheten. Digitaliseringen innebär obegränsade möjligheter till skräddarsydd kommunikation. Ändå växer reklamhatet bland svenskarna – och integritetsdebatten seglar upp som ett nytt hot.

 

Ur innehållet i nummer 7, 2016:

  • Special: 4 av 10 undviker reklam – så hörs du utan att skrika högst.
  • Samsung skrotar jättekampanjer – för kontinuerlig närvaro.
  • Carl Wåreus: Hög tid att göra något åt problemet med adblockers.
  • Mediebyråer får kritik: ”Transparensen är helt försvunnen.”
  • Här är TV4:s nya ledningsgrupp.
  • Byggkedjorna i stor reklamoffensiv. 
  • Diagrammet: Swedbank rasar efter mardrömslikt halvår.
  • B-Reels grundare Anders Wahlquist berättar om framgångssagan – och om vägen framåt.
  • Sagt & gjort Dagens Media testar Sverige-numret - hamnar hos grisskötaren Olof.
  • Krönika: Karl-Oskar Tjernström.
  • Effektskolan: Del 3 av 8 i Erik Modigs artikelserie om effekt.
  • Experten svarar: Emmeli Österdahl, kreativ chef på MRM McCann, reder ut när en blixtkampanj passar bäst.
  • Backspegeln: GB:s penisglass kvar i sortimentet.
  • Ledare: ”Borde inte komma som en överraskning att 30-40 procent installerar adblocker.”  

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.