söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

"Nystart" ska rädda Slitz

Publicerad: 2 februari 2012, 12:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

Slitz fortsätter att tappa räckvidd – i den senaste Orvesto-mätningen tappar de 16 procent. Men utgivaren Mats Drougge ser ändå positivt på framtiden.


RL

Rebecka Lindberg


– Vi är ändå nöjda med att i primärmålgruppen, män 15-24, vara i toppskiktet, berättar han för dagensmedia.se.

Inför 2012 satsar tidningen på att rädda upp situationen med en ”nystart”.

Slitz ska fokusera mer på recensioner av film, musik och tv-spel men också mer djupgående intervjuer.

– Vi har också knutit en del nya medarbetare till Slitz, berättar Mats Drougge.

Enligt honom finns det flera skäl till tidningen tappar läsare. Den första är den de flesta tidningar här märkt av att allt fler läsare byter traditionella medier mot digitala. Något som han tror drabbat Slitz extra hårt då unga män hör till early adopters.

– Den andra är att vi inte satsat lika mycket på prenumerationsbearbetning som tidigare, berättar Mats Drougge.

Enligt den senaste Orvesto-undersökningen har Slitz 73 000 läsare, en minskning med 16 procent jämfört med motsvarande period 2010.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev