Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Nya Shortcut ska gynna de kommersiella medlemmarna

Publicerad: 18 Mars 2016, 06:00
Uppdaterad: 17 Mars 2016, 15:55

Bild 1/2  

Universum group slår ihop tidningarna Shortcut och Campus. "Det är ingen som tagit ett helhetsgrepp på Young professionals i Sverige", säger Annika Reimertz, vd för Shortcut.


Tillsammans når tidningarna över 80 000 studenter inom ekonomi och teknik, och unga yrkesverksamma i Sverige.

Med en satsning på sociala medier och kunskap om målgruppen blir Shortcut.se en plattform för Employer branding, platsannonsering och kommersiell annonsering.

– Vi vill samla våra varumärken under ett paraply för att bli en starkare och bättre produkt. Det gör att vi når studenterna via CSN och Young professionals via våra medlemmar, vilket gynnar våra kommersiella medlemmar för att räckvidden blir densamma plus att det kommer finnas utrymme för andra annonsörer, säger Annika Reimertz.

Den nya tidningen går tillbaka till sitt ursprung och får ett tydligare fokus på entreprenörskap, Worklife balance och karriärrådgivning för unga människor på väg ut i arbetslivet.

Förutom det kommer sajten innehålla ett flertal nya funktioner såsom personlighetstest, mikrokurser, cv-hjälp, rörliga guider och jobbsökardel.

– Det finns ett stort hål att fylla, säger Annika Reimertz.

Shortcuts magasin och sajt har producerats av produktionsbyrån OhMy.

Ansvarig för försäljningen blir Growby Nordic med entreprenören Boontariga Pipatarangura som huvudansvarig.  

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.