Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Nya Allt i Hemmet rekordsäljer

Publicerad: 1 Februari 2011, 08:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Allt i Hemmets julspecial, som var startskottet för tidningens relansering, sålde i 38 658 exemplar.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterHus HemAllt i HemmetSköna Hem

Man får gå tillbaka fem år för att hitta ett nummer som sålde bättre, berättar chefredaktören Marit Danielsson. Julspecialen kom ut i oktober och var hennes första nummer som chefredaktör.

– Jag är så glad, framför allt eftersom inredning hade det tufft förra året som många har lidit av. Nu känner vi att det kan vända, säger Marit Danielsson.

Julspecialen var ett första steg mot att göra om tidningen. Målet var att göra den lyxigare och snyggare med mer fokus på inspiration. Syftet är att ta upp kampen med konkurrenter som Sköna Hem och Hus & Hem. Målet är att bli den största inredningstiteln i Sverige.

– Det märks att annonsörerna gillar den nya tidningen. Vi gör tjockare nummer och den är mer lättsåld. Så klart beror det på konjunkturen också, men nu har vi kommit in i en god spiral.

Även prenumerationsförsäljningen har gått bättre, enligt Marit Danielsson. Nya prenumeranter stannar kvar längre.

– Vi har fler kvar mellan nummer ett och två än tidigare, så vi har en starkare ingångsupplaga än vad vi räknat med.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev