Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Ny marknadschef till Chef

UPPDATERAD. Tidningen Chef anställer en ny marknadschef efter Lotta Malmberg som gått till Talentum.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 27 November 2012, 15:45
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:03

Ämnen i artikeln:

Chef

Per Johnsson tar över marknadschefsrollen på Chef. Han har senast jobbat som projektledare på reklambyrån Scholz & Friends och har bland annat en bakgrund som marknadschef på Affärsvärlden.

– Han har en gedigen erfarenhet av marknadsföring av tidningar som liknar vår och har en väldigt bra kompetens, säger Margareta Kühne, vice vd på Chef.

Vad innebär jobbet som marknadschef på Chef?

– Det innebär dels att jobba med varumärkesbygget och dels skapa nya samarbeten. Dessutom ska han utveckla prenumerationsaffären och hitta nya affärer.

Per Johnsson tillträder under december.

– Det senaste året har jag jobbat med framför allt tidningskunder, så när det här dök upp kändes det naturligt. Chef är inne i en förändringsfas med en ganska ny ledning och det känns som en spännande framtid för tidningen som är intressant för min del, säger Per Johnsson.

Har du redan nu idéer om vad du vill göra på Chef?

– Jag måste sätta mig in i jobbet först. Det är ett starkt varumärke och en bra produkt där jag ska bygga vidare på den egna upplagan och hitta nya intäktsmöjligheter. Jag är supertaggad.

Ämnen i artikeln:

Chef

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.