Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Ny försäljningschef på Frida Förlag

Publicerad: 20 Juni 2016, 11:35
Uppdaterad: 20 Juni 2016, 11:54

Frida Förlag bygger eget säljteam och rekryterar Johan Freiholzt som ny försäljningschef.


Ämnen i artikeln:

Frida Förlag

Frida Förlag förstärker nu sin organisation och rekryterar en försäljningschef. Till den nyinrättade tjänsten kommer Johan Freiholtz som närmast jobbat på Schibsted i nio år som Key Account Manager, Senior Account Manager och som försäljningschef på Aftonbladet.

Den nya tjänsten beskrivs som ett viktigt led i Frida Förlags offensiva strategi att bli det marknadsledande sociala och digitala medieföretaget för tjejer och unga kvinnor

Rekryteringen av Johan Freiholtz är den första av flera försäljningstjänster, målsättningen är att har ett säljteam på plats i augusti.

– Frida Förlag har en otroligt spännande resa framför sig och en målgrupp som verkligen är framtidens köpare. Nu satsar vi stenhårt på att göra ännu mer nytta för våra kunder genom större kreativa samarbeten på plattformar där vår målgrupp är, säger Johan Freiholtz i ett pressmeddelande.

Frida Förlag har varumärken som Frida, Chic, Solo, Veckans Nu! och Shape Up.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Frida Förlag

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.