Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Nöjesguiden värvar från Aftonbladets tv-redaktion

Podcaster, webb-tv och djupare gräv. Jenny Nordlander hoppas kunna ta Nöjesguiden till en ny nivå.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Februari 2015, 07:47
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:15

Ämnen i artikeln:

NöjesguidenAftonbladet

Efter att tidigare ha jobbat för Aftonbladet tv, Dagens Nyheter och Sveriges Radio värvas nu Jenny Nordlander som digitalt redaktionsansvarig till Nöjesguiden.

– Det känns superkul. Den största utmaningen är att vi ska växa ännu mer i Göteborg och Malmö, säger hon.

På måndagen tillträdde hon tjänsten och nu försöker hon sätta sig in i vilka planer som fanns redan när hon kom.

– Jag skulle vilja starta poddar, göra mer tv och gärna mer journalistiska jobb, som grävande reportage, säger hon och fortsätter:

– På Aftonbladet tv har jag framförallt lärt mig hur man jobbar med tv på nätet och hur man driver trafik. Jag har också lärt mig hur man ska jobba när man skriver manus och hur man får tv att synas på sajten.

Enligt Orvesto konsument (2014:2) har Nöjesguidens papperstidning 108 000 läsare. Sajten hade, enligt Kia-index, i snitt 141 090 unika webbläsare i veckan under 2014.

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

NöjesguidenAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.