Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Nöjesguiden och Rodeo får syster

Keynote Media Group släpper ytterligare en tidning. Gratistidningen Fokus Krog ska ”fylla ett tomrum i mediebevakningen av det svenska kroglivet”.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 22 November 2011, 11:43
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:49

Ämnen i artikeln:

NöjesguidenRodeo

Tidningen släpps 2 december och distribueras på utvalda barer och restauranger runt om i Sverige.

– Det finns ingen tidning i dag som handlar specifikt om krogen. Det finns en uppsjö av mat- och vintidningar, men ingen som handlar om att äta och dricka ute på krogen, säger Alf Tumble, chefredaktör på Fokus Krog.

Tidningen konkurrerar snarare med dagstidningarnas helgbilagor. Fokus Krog ska lyfta fram människorna som utgör kroglivet – kockar, servitörer, sommelierer, bartenders och gäster.

Utgivningstakten blir 4 gånger per år. Varje nummer har ett tema.

– I första numret diskuterar vi “koncept” ur olika perspektiv. Inramningen av upplevelsen har aldrig varit viktigare än i dag i svenskt krogliv.

Det första numret är på 68 sidor och upplagan ligger på 10 000 exemplar.

– Målgruppen för Fokus Krog tar vid där Nöjesguiden slutar, men vi riktar oss huvudsakligen till alla som är intresserade av att gå ut och äta mat.

Ansvarig utgivare är Margret Atladottir.

Ämnen i artikeln:

NöjesguidenRodeo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.