Tidskrifter
Neråt för tidskrifterna – bara fem titlar mot strömmen
Publicerad: 14 februari 2023, 23:01
En majoritet av tidskrifterna i Orvesto Konsument 2022:3 tappar räckvidd, däribland Ute Magasinet och Auto Motor & Sport.
Foto: Hanna Frick
Bara fem tidskrifter lyckas öka sina räckvidder. DI Weekend, Magasin 365, Teknikens Värld och medlemstidningarna Skolvärlden och Vårdfokus är ljuspunkterna på en fallande tidskriftsmarknad.
Totalt 128 tidskrifter låter sig mätas i Orvesto Konsument 2022:3. Bara fem av dem ökar räckvidden, medan en har oförändrad räckvidd. Det innebär alltså att hela 122 tidskrifter tappar läsare
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.