Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Narrow gör kundmagasin för Sickla Köpkvarter

Publicerad: 4 April 2013, 08:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Undersökningar bland kunderna har resulterat i ett nytt kundmagasin för Sickla Köpkvarter. Bakom magasinet står reklambyrån Narrow.


– Vi vill möta kunderna på ett personligare plan och föra fram lite mjukare värden. Texterna har anknytning till Sickla Köpkvarter och shopping, det vi skriver om ska kännas aktuellt i tiden, säger Cia Jonsson vd och projektledare på reklambyrån Narrow.

Första numret av tidningen som heter "I vårt kvarter" kommer ut nästa vecka och den röda tråden för det är ”hitta hem”. Tidningen innehåller bland annat ett reportage om matkonceptet Urban Deli som öppnar i Sickla och en intervju med Niklas Wahlgren om hans shoppingupplevelser och hur han har ”hittat hem” i sitt jobb. Ytterligare ett nummer planeras till hösten.

– Just nu kommer vi ut med två nummer, men vi kommer att göra kunduppföljningar för att utvärdera tidningen och förhoppningsvis tas den emot positivt från kunderna och då kan vi kanske öka upplagan nästa år, säger Cia Jonsson.

Magasinet görs i nära samarbete med marknadsavdelningen för Sickla Köpkvarter och de är delaktiga i hela arbetet. Tidningen kommer bland annat att marknadsföras genom lokalannonsering och eventuellt i radio.

Frida Wickberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.