Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Moderna Tidskrifter startar innerstadsmagasin

Publicerad: 29 Juli 2011, 13:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

Moderna Tidskrifter ger sig in på en ny marknad med gratistidningen "Innerstadsliv". Samtidigt har förlaget rekryterat en säljare från City, som nyligen lades ner.


Ämnen i artikeln:

Moderna Tidskrifter

"Innerstadsliv" ska distruberas via posten och kommer adresseras hem till samtliga hushåll i hela Stockholms innerstad, vilket innebär att det når 190 000 adresserade hushåll med Hammarby Sjöstad inkluderad.

Utgivningstakten är planerad till varje månadsskifte och första numret ska komma ut i september i år.

Målgruppen är uteslutande människor i Stockholms innerstad i åldern 25-55 och det redaktionella innehållet är i fem sektioner som handlar om boende, livstil, inredning, kultur samt mat och dryck.

– Det känns som en kul och givande utmaning att få producera en tidskrift som når en så pass stor och köpstark målgrupp, säger Moderna Tidskrifters vd Daniel Andersson Alm i ett pressmeddelande.

Moderna Tidskrifter har också rekryterat Sandra Norén som tidigare arbetade på City.

På Moderna Tidskrifter blir hon försäljningschef inom området för gratisdistribution.

– Det här projektet har varit i pipen länge och nu har vi äntligen hittat rätt säljare för att kunna ro projektet i land. Innerstadsliv blir det enda magasinet som når allainnerstadsbor vilket har påvisat en oerhört positiv inställning hos annonsörer och samarbetspartners, säger Daniel Andersson Alm.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Moderna Tidskrifter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.