söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Missnöje och massavhopp hos Aller – säljarrollen skrotas

Publicerad: 29 oktober 2019, 12:11

Martin Kroon och Lotta Cederbom är publicistisk direktör respektive vice vd på Aller Media.

Den digitala omställningen orsakar turbulens på Aller Media.
Mer än halva annonsavdelningen har hoppat av, och den redaktionella ledningen anklagas för att vara toppstyrd och hårdför. ”Det blir alltid en oro i samband med omorganisationer”, säger vice vd Lotta Cederbom, som upplever en positiv anda på bolaget.

Ämnen i artikeln:

Aller MediaMartin KroonLotta Cederbom

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


Aller Media befinner sig på en omställningsresa där man skiftar till ett digitalt fokus och bland annat börjar jobba i ämnesdeskar. Omorganisationen är bakgrunden till Feminas flytt från Malmö till

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev