Tidskrifter
Missnöje och massavhopp hos Aller – säljarrollen skrotas
Publicerad: 29 oktober 2019, 12:11
Martin Kroon och Lotta Cederbom är publicistisk direktör respektive vice vd på Aller Media.
Den digitala omställningen orsakar turbulens på Aller Media.
Mer än halva annonsavdelningen har hoppat av, och den redaktionella ledningen anklagas för att vara toppstyrd och hårdför. ”Det blir alltid en oro i samband med omorganisationer”, säger vice vd Lotta Cederbom, som upplever en positiv anda på bolaget.
Aller Media befinner sig på en omställningsresa där man skiftar till ett digitalt fokus och bland annat börjar jobba i ämnesdeskar. Omorganisationen är bakgrunden till Feminas flytt från Malmö till
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.