Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Mina nya skor utser chefredaktör

Publicerad: 16 December 2010, 13:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Nästa år ger Mediapuls ut magasinet "Mina nya skor". Tidningen har nu utsett en chefredaktör.


Det blir Marie Arpnäs som ska ha det högsta ansvaret på tidningen, som främst handlar om skor, men även accessoarer och väskor.

- Jag tror att det här kommer komplettera de modetidningar som redan finns. Vi tillför något och därför tror jag att vi kommer vara ett avvikande mot resten av modetidningarna, säger Marie Arpnäs.

Hon har tidigare startat Spy Bar Magazine, samt jobbat som kundtidningsredaktör på pr-byrån Effektiva Media, vikarierat som redaktionschef på Veckorevyn, samt varit chefredaktör på Spearhead Production och Sats Magasin.

Första numret kommer ut i mitten av april och har en upplaga på 30 000 exemplar. Magasinet ska finansieras med prenumerationer, försäljning i butik samt annonser.

Tidningen har en packningsgrad på 64 procent och målgruppen är kvinnor och män mellan 18 och 45 år.

2011 ger man ut fyra nummer av Mina nya skor.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.