Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Tidskrifter

Mersmak blir Mer smak

I samband med att Coop förändrar sin varumärkesprofil förändras också kooperativets tidning Mersmak. Från och med nästa år heter den Mer smak.


Publicerad 2012-12-03 11:37

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:

Omgörningen av tidningen drivs av Sofia Wadensjö Karén, vd på Tidningen Vi och Tia Jumbe, publisher på Coop Marknad.

– Tidningen kommer fortfarande att vara folklig, men bli snyggare, modernare och mer inspirerande, säger Sofia Wadensjö Karén till dagensmedia.se.

Dessutom byter tidningen namn, från Mersmak till Mer smak.

– Vi vill markera att det är en ny tidning, men vill inte byta ut namnet helt eftersom vi är rädda för att tappa räckvidd. Det kan ta lång tid att få tillbaka läsarna efter ett namnbyte. Dessutom är Mer smak bra mycket mer elegant än Mersmak, säger Tia Jumbe.

Tidigare kunde enbart leverantörer till Coop annonsera i tidningen, men detta förändras också när tidningen görs om.

– Vi går upp i sidantal och behöver därför öka intäkterna för att kunna göra en bra tidning. Därför öppnar vi upp för alla företag att annonsera, inte bara leverantörer till Coop, säger Tia Jumbe.

Att Anna Thorsell, tidigare från Aftonbladets Härligt hemma, blir redaktionschef på Mer smak är klart sedan tidigare. Nu är det även klart att Anna Gidgård, tidigare skribent och redaktör på Allt om mat och Buffé, blir redaktör och att Lotta Bergendal, tidigare ad på flera svenska magasin såsom Laga lätt och nu senast Mama, blir ad.

– Vi är fantastiskt nöjda med rekryteringarna. De har bred erfarenhet, unik matjournalistikkompetens och är goda tidningsmakare. Det är tre drömrekryteringar, säger Sofia Wadensjö Karén.

Den första utgåvan av Mer smak blir nummer 2 nästa år, som kommer ut i månadsskiftet februari/mars.

Sofia Hvenström

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.