Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Mediapuls gör exklusivt skomagasin

Publicerad: 23 september 2010, 04:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Förlaget Mediapuls startar ett magasin för skoälskare, kan Dagensmedia.se berätta.


Skoförsäljningen skjuter i höjden, rapporterar landets handlare. Det intresset vill förlaget Mediapuls ta vara på, med tidningen "Mina nya skor.

– Skor är stort i dag, både bland mode- och sportvarumärken. Det finns inget uttalat skomagasin i Sverige i dag, säger Medipuls vd Anders Ungh till Dagensmedia.se.

Planen är att ge ut tidningen med fyra nummer per år. Ingen chefredaktör är klar, men enligt Anders Ungh för man diskussioner med ett antal kandidater.

Finns det verkligen en marknad för en så pass smal tidning?

– Ja, vi gör den bedömningen, säger Anders Ungh.

Målgruppen är män och kvinnor över 18 år med ett stort skointresse, och ”gillar att diskutera allt ifrån Carrie Bradshaws Proenza Schouler-sandaletter till Anna Bergendahls röda sneakers”.

– Det blir en exklusiv, kvalitativ redaktionell produkt, säger Anders Ungh.

Förlaget har under året gett ut två temabilagor med samma namn som gått i Expressen. De ska fortsätta att ges ut parallellt.

– Vi har fått en bra respons från branschen och vi märker att det finns en marknad för detta, säger Anders Ungh.

”Mina nya skor” ska kosta 49 kronor i butik.  

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev